Skip to main content

Als je zomaar wat websites bezoekt, is de kans groot dat je bij totaal verschillende bedrijven dezelfde sterke punten tegenkomt. Opvallend veel organisaties zijn professioneel, deskundig, betrouwbaar, persoonlijk, betrokken, klantgericht, resultaatgericht, dichtbij en meer moois. Ongetwijfeld zeggen ze ook dat jouw wensen centraal staan. Met een beetje geluk dat ze echt maatwerk leveren. Als iedereen dezelfde mooie woorden gebruikt, als iedereen hetzelfde belooft, voor wie moet je dan kiezen? Waarom zouden ze voor jou kiezen?

Laten we er een woordje uitpikken. Persoonlijk. Waar blijkt dat uit? Staat de koffie klaar voor een adviesgesprek? Heb je een gastheer of –dame in dienst die mensen met open armen ontvangt? Kom je graag bij de mensen thuis? Heb je als klant één contactpersoon die álles voor je regelt? Zeg dát! Dat geldt voor alle open-deuren-woorden. Laat zien wát jou uniek maakt. Zeg niet dát je uniek bent. Show, don’t tell. Een oeroude communicatiewet die jouw onderscheidend vermogen blootlegt. Die kiezen veel gemakkelijker maakt. En echt veel mooiere woorden oplevert!