Net als in de maatschappij verhardt op social media de toon die we aanslaan. Een hoop gemopper, gekraak en gezever overschaduwt de gezellige, grappige, sociale kant. Zeker op Twitter. Een twitteraar gooide er een moppertweet over de frietjes van KFC in en dat werd door andere twitteraars weer gebruikt om hun gal over de goudgele staafjes te spuwen. Ineens heb je duizenden negatieve berichten. Die kun je negeren. Of er iets mee doen. Webcare hebben niet alle organisaties in de vingers en vaak etteren klaagtweets nog even door, in plaats van dat ze – op een leuke manier – de kop worden ingedrukt. Webcare teams die het snappen, zien een klacht juist als een mogelijkheid en weten met een goed antwoord te komen. Niet reageren of net zo negatief reageren levert alleen maar meer gezeur op, weten ze. Terug naar KFC. Communicatiebureau Mother toverde de zure tweet om tot een communicatiecampagne. Op billboards en in advertenties grepen ze de klacht aan om een nieuw en verbeterd frietje aan te kondigen. Zure reactie? Goed antwoord!

 

Kwieker in ‘t kort

Kwieker communicatieteam Den Haag doet veel. Heel veel. Bedrijfsnaam bedenken en die nieuwe naam voorzien van een logo en complete huisstijl. Communicatiecampagnes maken, van concept tot advertentie tot welk medium dan ook. Van eerste schets tot haarscherp drukwerk of schermversiersel. Maar ook losse middelen. Brochure, flyer, website, poster, jaarverslag, vlag: we verzorgen voor alles graag de tekst en vormgeving. Het wordt altijd kwieker. Beloofd.

Kwieker communicatieteam

Nassaulaan 13-14 2514 JS Den Haag info[a]kwieker.nl Joep Jong: 06 - 487 875 34 Casper Knoester: 06 - 248 243 98 KvK 50484540 IBAN NL40INGB0004859388