Vaak wordt er in een zoektocht naar een nieuw communicatiebureau gekeken naar specialisme. Vastgoedcommunicatie, arbeidsmarktcommunicatie, onderwijscommunicatie, overheidscommunicatie, techniek, goed doel, B2B of iets anders wat het bureau gewend is. Vaker doet. Natuurlijk, specialiseren is goed. Maar het levert heel vaak werk op dat, inderdaad, vaker is gedaan. Niet zelden worden concurrenten nagepraat, gebaande paden bewandeld, bewezen ideeën gepresenteerd, lekker vertrouwd gecommuniceerd. Veilig. Bij Kwieker geloven we daar niet zo in. Ervaring is fijn, dat scheelt inlezen en inleven. Uitpluizen en uitvinden. Je komt sneller to the point, misschien. Maar het gaat erom: wat doe je met het punt? Hoe maak je het?
Een frisse blik werkt vaak beter. Wij specialiseren ons in werkzaamheden (concept, art en copy), niet in markt of branche of doelgroep. Dat maakt het werk allereerst voor ons leuk. Zo schrijven we vandaag social teksten voor een grote speelgoedfabrikant en geven we vorm aan een folder voor een openbaar vervoerder, morgen maken we een logo voor een branchevereniging in de zorg en websiteteksten voor een bloemenkweker, overmorgen een videoscript voor een overheidsinstelling en een infographic voor een vastgoedontwikkelaar, de dag erna een creatief concept voor een stofzuigermerk en weer iets anders. Leuk! Ook voor de klant, want die krijgt een net andere invalshoek voorgeschoteld. Niet van een plank gehaald maar van nul af aan bedacht. Iets opvallends, anders dan anderen. Want dat is uiteindelijk wat de meeste willen.
Geen specialisatie is ons specialisme. Wat kunnen we voor jou betekenen? Iets nieuws? Iets anders? Iets speciaals?