Skip to main content
Kwieker communicatieteam
Menu
  • Menu
Close Search

HTM pakt uit met zomercampagne

Vorig jaar maakten we voor HTM al de Bikinilijn, een compleet in strandsfeer omgetoverde tram tussen Delft en Scheveningen. Deze bont versierde strandexpress (van buiten én van binnen) trok na één tweet over seksisme landelijk behoorlijk de aandacht. En zo zagen we ‘m langskomen in kranten en talkshows op nationale televisie. Al die reacties vroegen om een nieuwe bikinilijn voor de zomer van 2022.

Maar HTM wilde meer dan één bikinilijn. De Haagse vervoerder maakte voor dit jaar ook een stadsbus vrij om volledig te beplakken. Interieur, van buiten en zelfs van boven. Wij maakten in onze nieuwe designs weer volop ruimte voor woordgrappen en zomerse visuals. Nieuw dit jaar: de bikinlijn is onderdeel van een uitgebreide zomercampagne van HTM. Een campagne over aantrekkelijk geprijsde groepsretourtjes, tips voor uitjes en nog veel meer extra’s. Een campagne die ook nog eens heel zichtbaar mocht zijn.

Wij ontwikkelden de communicatiecampagne ‘Stap in de zóóómer’, omdat je met HTM heel lang geniet van dat zomerse gevoel, omdat er veel te beleven is en omdat HTM indrukwekkend uitpakt om openbaar vervoer naar de diverse stranden nóg leuker te maken. “Onze” posters op stations brengen je al meteen in de stemming. Haltes zijn volledig aangekleed met onze beelden en grappen, zomerse vloertegels wijzen je de weg, stickers achterop de haltes laten zien hoe lang het nog duurt voordat je met je voeten in het zand staat. En op een drietal haltes pronken grote strandobjecten: een flamingo, strandbal en de eerder door ons bedachte HTM’er.

Ook online pakt HTM uit. We maakten social content voor de eigen kanalen van HTM. Maar ook verschillende animaties, in samenwerking met Heilder, die het gemak van ov richting strand en de aantrekkelijke groepskorting laten zien. Deze animaties worden op diverse sites vertoond, maar ook in narrow casting op de stations in Den Haag. In de animaties zien we ons campagnelogo en beelden langskomen die ook op de tram, bus en haltes een rol spelen. Ze worden vergezeld door op de millimeter nauwkeurig geschreven copy.

Deze complete campagne ging, na een testrit met pers in de tram, met een druk op de knop door de directeur van HTM van start. Hierna lieten de tram en bus flink van zich horen met getoeter en de zomer kon beginnen. De zóóómer. Dat-ie maar lang mag duren.

(eerste 6 foto’s: HTM)

  • vorig projectGeslaagde start voor opleider

  • volgend projectLiefde voor luisteren in woord en beeld

Share Tweet Share Pin

Copyright 2023 Kwieker communicatieteam Den Haag | Ideeënkrijgers | Creatief team (artdirector & copywriter), mini-communicatiebureau. Verhalenvertellers in woord en beeld. Mooimakers. Concept(be)denkers. Reclamedieren. Het hart van elk communicatiebureau. Zonder bureau eromheen. Gewoon Kwieker. | Alle rechten voorbehouden

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • instagram
  • email
Close Menu
  • home
  • kwieker
    • kwieker
    • visie
    • hoe
    • wie
    • klanten
  • diensten
    • wat
    • strategie
    • concept
    • creatie
    • tekst
    • vormgeving
    • realisatie
    • productie
  • werk
  • blog
  • contact
    • contact
    • disclaimer
    • algemene voorwaarden

Kwieker in ’t kort

Kwieker communicatieteam Den Haag doet veel. Heel veel. Bedrijfsnaam bedenken en die voorzien van een logo, pay-off en complete huisstijl. Maar ook: communicatiecampagnes maken, van concept tot advertentie tot welk medium dan ook. Van eerste schets tot pakkende copy tot dito design tot haarscherp drukwerk of schermversiersel. Kwieker is er ook voor losse middelen. Brochure, flyer, website, poster, social content, jaarverslag, vlag: we verzorgen voor alles graag concept, tekst en vormgeving. Het wordt altijd kwieker. Beloofd.

Kwieker communicatieteam

Parkstraat 22 2514 JK Den Haag info[a]kwieker.nl Joep Jong (copywriter): 06 - 487 875 34 Casper Knoester (artdirector): 06 - 248 243 98 KvK 50484540 IBAN NL40INGB0004859388

Copyright 2023 Kwieker communicatieteam Den Haag