Zoek woorden

By 13 oktober 2016communicatie, copy, online

Online goed vindbaar zijn. Natuurlijk, je wil niet onderaan pagina 11 van Google. Maar sommige bedrijven slaan compleet door in hun vindbaarheid. Nog steeds. Ondanks alle adviezen dat je zoekmachines niet naar de mond moet praten, dat je uit moet gaan van je eigen verhaal, blijven ze stug vasthouden aan zoektermen strooien. Het liefst om het woord een zoekterm en nog liever met taalfouten, want “die maken onze zoekers ook”. Teksten vol zoektermen zijn ouderwets, nemen de doelgroep verre van serieus en zijn bijzonder leesonvriendelijk. Leuk dat je gevonden wordt, maar hoe snel haken lezers af? Websiteteksten die alleen voor Google geschreven zijn, met opzettelijke fouten, hoeven natuurlijk geen probleem te zijn. Er zijn genoeg websites die we nooit bezoeken. Laat staan lezen. Laat ze lekker. Maar soms komen ze ineens boven de radar. In de vorm van banners duiken deze taalgedrochten op. Foutieve zoekwoorden worden niet-aansprekende kopregels (waarom, in vredesnaam?) en als lezer voel je je een soort van beledigd. Hallo! We maken niet allemaal taalfouten! Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Bekijk hieronder enkele staaltjes doelgroeponderschatting. Inderdaad, steeds dezelfde fout. Zou het werken?

ct3xooqwgae2tyhcttugvvweaaumgwcuiwdeowiaa9ouk

Van concept tot welk communicatiemiddel dan ook

Kwieker communicatieteam Den Haag doet veel. Heel veel. Bedrijfsnaam bedenken en die nieuwe naam voorzien van een logo en complete huisstijl. Communicatiecampagnes maken, van concept tot advertentie tot welk medium dan ook. Van eerste schets tot haarscherp drukwerk of schermversiersel. Maar ook losse middelen. Brochure, flyer, website, poster, jaarverslag, vlag: we verzorgen voor alles graag de tekst en vormgeving. Het wordt altijd kwieker. Beloofd.

Kwieker communicatieteam

Nassaulaan 13-14 2514 JS Den Haag info[a]kwieker.nl Joep Jong: 06 - 487 875 34 Casper Knoester: 06 - 248 243 98 KvK 50484540 IBAN NL40INGB0004859388