Meer zien is wel zo leuk

By 8 februari 2017commercial, communicatie

Soms komt er een televisiecommercial voorbij die jaloersmakend goed is. Qua idee en uitvoering. Waarvan je meteen al ziet dat-ie lang leuk blijft, in tegenstelling tot veel uitgewerkte reclame-ideeën die te lang worden uitgemolken. Van de Volkskrant-campagne ‘Lees je koppen of lees je de krant?’ kreeg ik bij de vorige reeks al kippenvel. Pijnlijk lege gesprekken over getergde Franse vrachtwagenchauffeurs of eensgezinde ministers lieten zien: ‘Meer weten is wel zo leuk.’ Mensen scannen het nieuws, lezen niet verder, verdiepen zich niet, weten niet waarover ze praten. En dat levert, zeker op social media, een hoop nagepraat op.

Ook nu loopt er zo’n prachtige Volkskrant-campagne van communicatiebureau DDB & Tribal Amsterdam. Want tijdens de verkiezingstijd is meer weten belangrijker dan ooit. Een speciaal Verkiezingsabonnement wordt aangekondigd met een tv-spot waarin de zwevende kiezer wordt besproken. Vooral het woord ‘naarstig’ laat zien dat de materie in het nieuws nou niet bepaald eigen is gemaakt. De reactie van de kelner, de timing van het gesprek: het is weer smullen. Ik hoop dat deze campagne nog lang uitgediept wordt.

De nieuwste commercial:

De vorige reeks:

Van concept tot welk communicatiemiddel dan ook

Kwieker communicatieteam Den Haag doet veel. Heel veel. Bedrijfsnaam bedenken en die nieuwe naam voorzien van een logo en complete huisstijl. Communicatiecampagnes maken, van concept tot advertentie tot welk medium dan ook. Van eerste schets tot haarscherp drukwerk of schermversiersel. Maar ook losse middelen. Brochure, flyer, website, poster, jaarverslag, vlag: we verzorgen voor alles graag de tekst en vormgeving. Het wordt altijd kwieker. Beloofd.

Kwieker communicatieteam

Nassaulaan 13-14 2514 JS Den Haag info[a]kwieker.nl Joep Jong: 06 - 487 875 34 Casper Knoester: 06 - 248 243 98 KvK 50484540 IBAN NL40INGB0004859388