Skip to main content

Dat mensen niet meer lezen, is onzin. Dat mensen zich minder tijd gunnen om een communicatieboodschap tot zich te nemen, is wél waar. Enter copywriter. Goede copy verleidt met weinig woorden. Minder woorden. En dat is een hele kunst. Een A4’tje vol smijten is voor een beetje tekstschrijver geen probleem. Zeg maar stop en we stoppen met tikken. Maar met een paar woorden hetzelfde zeggen, dát is hard werken. Dat is copywriting. Ook de beslissing om bij die ene advertentie de body copy en de kopregel maar helemáál weg te halen. Omdat tekst dan alleen maar in de weg zit. Zoals in deze advertenties voor de bezorgdienst van McDonald’s, van reclamebureau TBWA. Eerst stond er een prachtige volzin over fastfood laten bezorgen, thuis of op je werk. En alle gemakken ervan. Maar wanneer is bezorgen het grootste feest? Juist. Als het giet. Dan is alleen deze prachtige fotografie van dikke, vette, stromende, stroperige regen voldoende. Hier zegt een beeld écht meer dan duizend woorden, McDelivery daargelaten. Drup, je krijgt meteen trek.