Skip to main content

Voor velen echt een onderdeel van de zomer. Onderweg naar je vakantiebestemming of weer naar huis rij je langs de bekende golden arches van McDonald’s. De kinderen achterin zien het nét iets eerder dan jij. De goudgelen M hoog aan de hemel. Enorme aantrekkingskracht. Gaan we er hier af? Of pakken we de volgende? Er komt er altijd nog eentje.

 

Deze fastfoodkoning communiceert langer dan vandaag. Er zijn al duizenden reclames gemaakt, we hebben ontelbare posters, advertenties en televisiespots gezien. Wat kun je als creatief nog doen met het logo van McDonalds? Moet je er van af blijven? Of toch nog eens proberen de wereldberoemde vorm op een of andere manier te laten terugkomen in je communicatiecampagne? Als je er écht iets goeds mee kunt, is het geweldig. Reclamebureau Leo Burnett uit Londen is het gelukt, als je het ons vraagt. Eerder dit jaar maakte het bureau van deze iconische bogen optrekkende wenkbrauwen. Dichter op de huid kun je een beeldmerk niet brengen, het publiek wordt in de commercial echt onderdeel van het merk. Een McDonald’s-Momentje? Even de wenkbrauwen optrekken en iedereen gaat met je mee. Iedereen begrijpt je.

 

De campagne #RaiseYourArches is er nu ook in een zomerse uitvoering. Een zonnige, vrolijke, aanstekelijke commercial waar je spontaan van gaat meedoen. Of je nu een burgertje wil of niet. Bekijk de nieuwste en de eerste reclamefilm hieronder. Trek? Trek in elk geval je wenkbrauwen op.